Forbrænd flere kalorier i hverdagen

Sådan kan du brænde kalorier af i dagligdagen

Ønsker du at forhøje din daglige kalorieforbrænding? Ofte bliver dette forbundet med dyre fitnessabonnementer og mange timers hård træning flere gange om ugen. Men det behøver ikke være tilfældet. Du kan nemlig også komme i bedre form blot ved at inkorporere små aktiviteter i din hverdag. Så hvis du ikke altid har overskuddet eller tiden til at bruge din mandag aften i det nærmeste fitnesscenter eller til en omgang padel tennis med vennerne, så læs med her. Her får du inspiration til, hvordan du let kan brænde kalorier.

 

3 nemme måder at forbrænde kalorier:

Her får du tre punkter, som kan hjælpe dig til at brænde flere kalorier i din hverdag uden at tage tiden fra dig til at lave andre ting:

  • Stræk ud hver morgen – 10 minutters udstræk gør din krop klar til dagen, samtidig med at du kan forbrænde lidt ekstra kalorier.
  • Tag cyklen på arbejde – det er en god måde at træne på uden at skulle bruge flere timer på det.
  • Udnyt havearbejde eller huslige pligter – du kan hurtigt brænde kalorier af gennem rengøring, omplantning af blomster eller ved at bære træpillerne ind til fyret. Her får du pulsen op helt uden at bemærke det.

 

Gør træning til en fælles ting

Et andet godt råd til at få dig i gang med at brænde kalorier er, at træning skal være sjovt. Det kan det eksempelvis blive ved at gøre det sammen med andre. Ved at træne, gå ture eller løbe med en makker er du sikker på at forblive motiveret. På den måde har du nemlig én udover dig selv, som du skal stå ansvar for. Sæt mål sammen og hjælp hinanden med at opnå dem – så forbrænder du hurtigt de ekstra kalorier.