Gode råd til din træning

Spis din morgenmad

Det er for mange mennesker en udfordring at komme ind i en god træningsrutine og holde kroppen sund. Derfor får du her nogle gode råd til, hvad du kan gøre for at være i balance, så din krop forbliver glad og sund. Først og fremmest er det altid en god ide at spise morgenmad. Når du vågner, er din krop altid sulten. Også selvom du ikke selv er det. Sørg derfor for at få en god start på dagen, så din krop har energi. Dog skal du vælge den rette type morgenmad. Drop sukkermorgenmaden og spis i stedet noget med godt og kvalitetsfyldt indhold. Det kan eksempelvis være skyr eller havregrød.

 

Fald ikke i sukker-hullet

I løbet af dagen vil du opleve en lille sult et par gange. Måske får du lyst til slik eller til en chokoladebar. Ønsker du at holde din krop sund, bør du dog holde dig fra tomme kalorier i sukkerholdige snacks. Uanset om det er, når du kommer hjem fra træning, om du har haft en lang dag på arbejde, eller om det er fordi, du ikke spiste morgenmad, så vil det ødelægge din træning at spise for mange snacks. Samtidig slipper du for en dyr tur til tandlægen ved at holde igen med sukkeret, hvilket også er en fordel.

 

Få nok søvn

Et sidste råd, som er et vigtigt aspekt af den sunde livsstil, er søvnen. Den er uundværlig, for at din krop har den fornødne energi til at klare dagen, og den gør det nemmere at have overskud til træning og til at lægge sukkeret væk. Ønsker du at undgå tandlægeturen, bør du sørge for at få nok søvn hver nat. Derudover er det vigtigt, at den er regelmæssig og på nogenlunde samme tider af døgnet. Drop derfor sukker og kaffe inden sengetid og læg mobilen fra dig i god tid, da disse alle tre holder dig vågen. Følg disse råd for at blive sundere.